FAQ

Velkommen til vores FAQ side

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål eller FAQ (Frequently Asked Questions) om vores services og løsninger. Vi har samlet informationen for at gøre det nemt og hurtigt for dig at finde det, du søger. Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her, er du altid velkommen til at kontakte os – vi står klar til at hjælpe!

FAQ

FAQ

Hvordan finder jeg ud af, hvad der er inkluderet i min M365 licens? 

Log in på www.office.portal.com med din Microsoft bruger. Så finder du dine apps ved at klikke på de 3×3 prikker øverst til venstre og herefter ”More apps”. 

Se mere her: https://www.office.com/apps

 

M365 apps

Hvilken adgang skal I have til vores system? 

Det kommer an på, hvilke opgaver, vi skal løse for jer. Det finder vi ud af sammen, når opgaven er defineret. 

Hvordan arbejder I? 

Når I arbejder med Prompt IT, gør vi vores bedste for at sikre en så hurtig og pålidelig proces, som muligt.   

Vi starter altid med at sikre os, at vi har adgang til jeres M365 miljø (tenant) på det korrekte niveau for at gennemføre installationen. 

Herefter følger vores arbejde nedenstående proces, alt efter om I har brug for hjælp til tilretning/workshops og træning, eller ej.

Proces

Kan I hjælpe, hvis vi har brug for træning af vores medarbejdere? 

I kan altid vælge selv at stå for træning af medarbejdere eller tilkøbe workshops efter behov. Så kommer vi ud til jer eller vi afholder træningen over Teams.  

Hvilke adgange kan vores medarbejdere få til systemet? 

Jeres medarbejdere kan få forskellige adgang til systemet alt efter, hvilket niveau de forventes at bidrage på, og hvor henne i jeres løsning. Der findes en række default adgange:  

Læse: Brugeren kan kun se og læse al information tilgængelig i det pågældende område 

Bidragsyder: Brugeren kan bidrage med data i f.eks. SharePoint lister eller redigere i dokumenter. Men de kan ikke redigere i selve brugerfladen, menuer, kolonner eller visninger 

Redigering: Brugeren kan redigere i brugerfladen, menuer, kolonner eller visninger mm samt tilføje brugere på redigerings-, bidragsyder- og læse niveau 

Ejer: Brugeren har fuld kontrol over alle elementer i det pågældende område 

✅Administrator: Brugeren har fuld kontrol over alle elementer på jeres SharePoint løsning. 

Hvad sker der, hvis et dokument bliver slettet ved en fejl? 

Så finder vi det igen og gendanner. Et dokument eller liste element er tilgængeligt i papirkurven i 30 dage og kan findes af Administrator i op til 90 dage 

Kan jeg blive ved med at arbejde i stifinder? 

Dokumenter kan synkroniseres med Stifinder eller der kan oprettes genveje, så jeres brugere kan blive ved med at arbejde med dokumenter, som de plejer. Hvis der ønskes synkronisering med stifinder, så er det vigtigt at tage stilling til, hvordan dokumenter kan/skal struktureres i mapper og biblioteker i SharePoint, samt sikre grundig træning af medarbejdere ift. sletning af dokumenter.  

Kan vi arbejde flere personer i det samme dokument på samme tid? 

Flere personer kan arbejde i det samme dokument (Word, Excel, PowerPoint) på samme tid. I kan hele tiden se, hvor de andre arbejder. 

Kan jeg tilgå mine dokumenter mm. på min mobiltelefon? 

Dokumenter og anden information kan nemt tilgås fra f.eks. mobil eller tablet via SharePoint eller Teams app’en 

Kan jeg arbejde med mine 3D-filer i SharePoint? 

Nej, SharePoint er ikke god til at håndtere 3D-filer. Men PDF’er fungerer selvfølgeligt fint.  

Har du flere spørgsmål eller er du i tvivl, om SharePoint kan bruges til jeres behov?

 

Vi skaber skræddersyede softwareløsninger og ISO ledelsessystemer specielt til jer med udgangspunkt i M365 platformen.

Prompt IT ApS

 

Telefon: (+45) 20846421

E-mail: Kontakt@promptit.dk

Kontoradresse: Silkeborgvej 102, 1 sal, 7400 Herning

 

CVR nr.:  45115739